2/2/23

Zimní NADčasník Nielsen

Vítejte u našeho prvního newsletteru roku 2023! Doufáme, že u vás nový rok začal úspěšně a bude pokračovat ve stejném duchu! Co je (nejen s novým rokem) nového u nás – co se podařilo, změřilo, zmonitorolovalo a co se chystá, jsme pro vás sepsali níže.

ČESKÉ PEOPLEMETRY OD 1. LEDNA V NOVÉM!

Na začátku ledna se rozběhlo další pětileté období Projektu crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu v ČR, který už v Česku přes 20 let realizujeme pro Asociaci televizních organizací. Nabízí skutečně komplexní měření TV sledovanosti, ale akcentuje například i pokračující trend nelineárního vysílání.
Více o novinkách projektu čtěte v naší zprávě zde.

A že toho obecně o peoplemetrovém měření ještě moc nevíte? Pomůže vám (nyní aktualizovaný) web www.peoplemetry.cz, který seznamuje širokou veřejnost s jeho principy.

PÍŠEME O MARKETINGOVÉM VÝZKUMU

Koncem roku vyšlo v nakladatelství Grada druhé vydání knihy Marketingový výzkum, jejímiž spoluautory jsou naši kolegové Tereza Šimečková, Katarína Varju, Tomáš Hanzák a Hana Friedlaenderová a také kolegové z dalších výzkumných agentur – převážně členů SIMAR. Autorkou kapitoly o online kvalitativním výzkumu je například Libuše Paterová.
Publikace navazuje na naši dlouholetou spolupráci s Katedrou marketingového výzkumu Vysoké školy ekonomické.
Doporučujeme všem, kdo mají zájem o výzkum!
(A ne proto, že jsme zaujatí :))

USA: SLEDOVANOST PREMIÉROVÝCH TV POŘADŮ VÝZNAMNĚ ZVEDÁ TIMESHIFT

Podzim je pro televize klíčovým obdobím roku – je tomu tak u nás, ale i v USA, protože do programů vstupují nové show a zejména premiérové sezony osvědčených i nových seriálů. Nedávný článek Nielsen se věnuje například tomu, kolik diváků přitáhl v září 2022 k obrazovkám program čtyř největších amerických TV skupin. Přečíst si ho můžete zde.
Dozvíte se v něm také, jakou roli v datech sehrála odložená sledovanost v prvním týdnu po odvysílání a že ani v konkurenci streamingu neztrácí tradiční televize na významu.

KITE  NABÍZÍ VĚTŠÍ PŘESNOST ANALÝZ TIMESHIFTU

Tým Adwindu loni dokončil možnost analyzovat odloženou sledovanost s větší přesností – například spojit živou sledovanost a odloženou do 3 minut. To je možné pouze v několika málo zemích světa!
V tomto roce se primárně zaměříme na vnitřní úpravy Kitu. Cílem je, aby stále rostoucí množství zpracovávaných dat bylo úlohou týmu Adwindu, nikoli problémem uživatelů.

THE GAUGE: PRAVIDELNÁ PORCE DAT O SLEDOVANOSTI VIDEOOBSAHU V USA

Znáte The Gauge, pravidelnou měsíční analýzu sledování videoobsahu v USA? Unikátní je v tom, že přináší výsledky jak za tradiční lineární televizi (a různé způsoby jejího příjmu), tak za streamovací platformy.
Poslední report za listopad 2022 najdete tady. Podle něj si v listopadu nejvíce „obsahového koláče“ ukrojil právě streaming.

POPULARITA FOTBALU V USA PŘINÁŠÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO SPONZORY MS 2026

Stýská se vám po fotbale? Naši kolegové v americkém Nielsenu se koncem loňského roku podívali také na to, jaký potenciální reach budou mít značky a zadavatelé reklamy na Mistrovství světa ve fotbale 2026, které se bude konat na severoamerickém kontinentu.
Co zjistili, si můžete přečíst tady.

PODZIM BYL TRADIČNĚ „UPOVÍDANÝ“...

Nebyl by to podzim bez pořádné dávky oborových akcí a konferencí, na kterých vždy nejen rádi vystupujeme, ale také si na ně chodíme poslechnout kolegy z oboru.
Tereza Šimečková například mluvila na konferenci Czech Internet Forum o trávení volného času; na Forum Media pak společně s Tomášem Hynčicou otevřeli téma sledování videí na internetu a byli u vyhlášení nové soutěže Agentura roku. Lucie Vlčková na stejné akci představila výsledky našeho výzkumu pro AKA. Mluvili jsme i na jedné mezinárodní akci, a sice HbbTV Symposium & Awards, kde nás reprezentovali Tereza Šimečková a Tomáš Hanzák, kteří představili českou zkušenost s měřením HbbTV. Dvakrát jsme na podzim zasedli také v porotách: nejdříve na Effie Awards (kde jsme také předávali cenu v kategorii Nejlepší herec v reklamě) a poté na Křišťálové lupě. A podívat jsme se byli i na nové konferenci Sport Alive.

Zdroj foto: Forum Media
Zdroj foto: Nielsen
Zdroj foto: Nielsen

OD LISTOPADU MAILUJEME Z DOMÉNY NIELSEN.COM

Tuto změnu už řada z vás jistě stihla zaznamenat :) Zhruba v polovině listopadu 2022 jsme přestali používat naše e-maily s koncovkami admosphere.cz a adwind.cz a už vám píšeme jen z domény nielsen.com (jmeno.prijmeni@nielsen.com).

Vaše příchozí e-maily zaslané později na domény admosphere.cz a adwind.cz se však neztratily a zatím se nám přeposílají. Pokud však očekáváte nějaký e-mail z naší strany, který ne a ne přijít, zkontrolujte prosím svoji spam složku a ideálně si pro doménu nielsen.com nastavte výjimku.

Děkujeme! :)

ADWIND SOFTWARE A NIELSEN ADMOSPHERE SLOUČENY DOJEDNÉ PRÁVNÍ ENTITY

Rádi bychom vás informovali, že koncem roku 2022 došlo k fúzi společnosti Adwind Software, a.s. (zaniklá) do společnosti Nielsen Admosphere, a.s. (nástupnická společnost). Na fungování softwaru Adwind Kite ani celého týmu Adwind Software pod vedením Jakuba Vidnera se nic nemění.

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu