29/10/24

V OBDOBÍ BACK TO SCHOOL INVESTUJÍ ZNAČKY DO REKLAMY JINAK

Seriál krátkých zpráv Ad Intel News z monitoringu reklamy výzkumné agentury Nielsen doplňuje žebříček TOP 5 značek v segmentu ŠKOLNÍ A KANCELÁŘSKÉ POTŘEBY z minulého měsíce. Zaměřili jsme se na období Back to school, tedy měsíce srpen-září v porovnání minulých dvou let, tedy 2023 vs. 2024. Hodnoty odpovídají ceníkovým cenám inzerce*.

„Pořadí TOP 5 značek v segmentu školních a kancelářských potřeb se mírně liší pro celkové výdaje za posledních 13 měsíců a pro sledované období tzv. Back to school, tedy srpen a září. Tyto měsíce jsou v nákupech daného segmentu nejsilnější, protože se žáci chystají na návrat do školních lavic. Strategie jednotlivých značek při investování do reklamy se liší. U některých značek představuje větší část rozpočtu (Perro - 43 %, Pilot 27 %), zatímco u značek jako Pentel a KORES tvoří pouze 14 % jejich rozpočtu za posledních 13 měsíců,“ komentuje tato data Marek Zámečník, Business Director Nielsen a pokračuje: „Také značka Lyreco se v tomto období v roce 2024 objevuje v objemu investic dokonce na 3. místě, ačkoli v celoročních výdajích ji v TOP 5 nenajdeme.”

*Ceníková hodnota není ekvivalentem reálných (čistých) investic do nákupu reklamního prostoru (na reálnou cenu, kterou firmy za nákup reklamního prostoru skutečně zaplatí, má vliv řada faktorů jako celkový objem nakoupeného prostoru, uplatnění slev, barterové spolupráce a podobně). Reporting ceníkových hodnot reklamního prostoru ovšem spolehlivě zachycuje vývoj a trendy současného reklamního trhu (umožňuje např. porovnávat jednotlivé zadavatele, média nebo odvětví mezi sebou apod.).

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu