3/5/16

TZ Z hobbymarketů se lidem nejčastěji vybaví Obi, největším inzerentem byl loni Mountfield

Hobbymarkety se v Česku těší velké oblibě, alespoň někdy v nich nakupují více než čtyři pětiny internetových uživatelů z Českého národního panelu. Z konkrétních obchodů si lidé nejčastěji vybaví hobbymarket Obi. V žebříčku hodnot využitého reklamního prostoru je Obi na druhém místě, a to za Mountfieldem, který loni využil reklamní prostor v nejvyšší hodnotě v segmentu hobby, jak ukazuje monitoring inzerce Ad Intel prováděný společností Nielsen Admosphere.

83 % respondentů z české internetové populace starší 15 let chodí alespoň někdy nakupovat do hobbymarketů, tedy obchodů s domácími, stavebními a zahradními potřebami. V odpovědích na otázku, která zjišťovala spontánní znalost hobbymarketů, dotázaní nejčastěji zmiňovali Obi (80 %), na druhém místě Baumax (56 %) a na třetím Hornbach (48 %). Další místa pak patřila Bauhausu (35 %), Mountfieldu (19 %), Globus Baumarktu (12 %), Uni Hobby (11 %) a Ikee (3 %). Za nejdůležitější faktory při výběru konkrétního obchodu považují respondenti cenu a šíři nabízeného sortimentu. Mezi další často zmiňované aspekty se řadí také blízkost či dostupnost daného obchodu; naopak doplňkové služby jako například míchání barev či poradenství se z odpovědí respondentů jeví jako naprosto nedůležité.Jedna z otázek výzkumu dále zjišťovala, zda je nějaké roční období, ve kterém respondenti nakupují v hobbymarketech častěji než jindy. 40 % odpovědělo, že ano, a tímto obdobím je v drtivé většině případů jaro.

V jakych obdobich nakupujete v hobbymarketech casteji

Mezi nejčastější zboží, které si lidé v hobbymarketech pořizují, patří pomůcky na zahradu a zahradní nábytek a dále přístroje, nářadí a pomůcky do dílen – obě tyto skupiny produktů byly zastoupeny ve zhruba 60 % odpovědí. Téměř polovina lidí pak obvykle využívá hobbymarkety k nákupu barev a tapet a dvě pětiny si tam pořizují produkty do koupelny a sanitární zařízení.

Pro jaky druh zbozi obvykle chodite do hobbymarketu

Největší část respondentů naposledy nakoupila v některém z hobbymarketů v posledním měsíci. Utracená částka tohoto nákupu většinou nepřesahovala tisíc korun, v pouhých 4 % případů to bylo více než 5 tisíc korun.Při pohledu do monitoringu inzerce Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere je patrné, že reklamní prostor v nejvyšší ceníkové hodnotě využil v posledních dvou letech v segmentu „Hobby, potřeby pro kutily“ Mountfield – v roce 2015 mu navíc patřil prostor v hodnotě o necelých 9 milionů vyšší než v roce 2014, a dosáhl tak ceny 667 milionů korun. Tím také téměř pětinásobně převýšil hobbymarket Obi, kterému patří druhé místo – ten loni inzeroval na ploše v hodnotě 139 milionů korun. Třetí místo obsadil Hornbach s reklamou v hodnotě 131 milionů korun, na čtvrtém pak skončil Baumax, který na rozdíl od ostatních hobbymarketů v žebříčku využil v loňském roce inzertní prostor v hodnotě o 41 milionů korun nižší než v roce předcházejícím, což představovalo 103 milionů korun. Na pátém místě skončil Bauhaus s reklamním prostorem v hodnotě 96 milionů korun.

Cenikove hodnoty reklamniho prostoru top 5 zadavatelu v segmentu Hobby, potreby pro kutily

Primárním mediatypem sektoru „Hobby, potřeby pro kutily“ byl v loňském roce tisk, kde byla vystavena inzerce v celkové ceníkové hodnotě 504 milionů korun. Na druhém místě byla televize s reklamou v hodnotě 279 milionů korun, na třetím OOH (169 milionů korun), na čtvrtém pak rádio (79 milionů korun) a na pátém internet (40 milionů korun).

Cenikova hodnota reklamniho prostoru segmentu Hobby, potreby pro kutily za jednotlive mediatypy v roce 2015

TZ Z hobbymarketů se lidem nejčastěji vybaví Obi, největším inzerentem byl loni Mountfield

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu