16/12/15

TZ Vinná sezóna se odráží i v investicích do reklamy

Podzim je období, kdy se vinaři a vinařství nejvíce činí a dávají o sobě nejvíce vědět. Že je podzim vinná sezóna, bylo znát i v reklamě, která v tomto období gradovala. Monitoring inzerce prováděný agenturou Nielsen Admosphere ukazuje, že k polovině z celkových investic do reklamy na takzvaná tichá vína dochází právě v podzimních měsících. Společnost jim dělají šumivá vína, která stojí na prahu své vrcholné sezóny, kterou je obvykle úplný konec roku. Nejvhodnějším ambasadorem vína je podle respondentů Vašut.

Poprosili jsme respondenty Českého národního panelu v internetovém výzkumu agentury Nielsen Admosphere, aby si zahráli na marketingové pracovníky a zamysleli se nad tím, jaká česká osobnost se podle nich nejvíce hodí k propagování vína. Podle dotázaných z řad české internetové populace starší 15 let je nejvhodnějším kandidátem Marek Vašut. S přehledem za sebou nechal druhého Václava Postráneckého či třetího Bolka Polívku. Velmi těsně za nimi pak respondenti nominovali tyto osobnosti: Karel Gott, Marek Eben, Ondřej Brzobohatý, Miroslav Donutil či Jiří Bartoška. Do první desítky se ještě probojoval Radek John a jediná žena v pelotonu Zlata Adamovská. Těsně se do TOP 10 nedostal prezident Miloš Zeman.

ambasadori

Už bylo zmíněno výše, že podzim je sezónou vína i v investicích do reklamy. Jak vyplývá z monitoringu Nielsen Admosphere, polovina inzerce týkající se takzvaných tichých vín se v loňském roce objevila právě na podzim. V konkrétních číslech to znamená, že z celkových 69,4 milionů korun v ceníkových cenách bylo v loňském roce utraceno 34,4 milionů v měsících září, říjen a listopad. Zatím vše nasvědčuje tomu, že letos tomu bude také tak. Kromě těchto přirozeně exponovaných měsíců je dalším „úrodným“ obdobím i úplný konec roku, kdy je víno přirozenou součástí vánočních a novoročních oslav. Jen v prosinci bylo loni investováno 12 % (tj. 8,1 milionů korun v ceníkových cenách) z celkových útrat za rok 2014. Období září až prosinec tak představuje skoro dvě třetiny z ročních útrat za reklamu v kategorii tichých vín.

ticha vina_ais

Závěr roku patří ale především vínům šumivým – jen samotný měsíc prosinec měl loni podíl plných 47 % na celkových ročních investicích do reklamy v této kategorii. Celkové loňské investice do kategorie šumivá vína byl téměř 33 milionů korun v ceníkových cenách a z toho na prosinec připadlo 15,4 milionů. Letos se šumivému vínu zadavatelé věnovali ještě více. Už nyní objem investic do reklamy na tato vína dorovnal objem útrat v loňském roce, a to je úplný konec roku ještě před námi. Do konce října 2015 investovali zadavatelé do kategorie šumivých vín přes 33 milionů korun. Letos zadavatelé posílili i letní měsíce – do května a června letos směřovalo 2,5krát více ceníkových investic než vloni.

sumiva vina_ais

TZ Vinná sezóna se odráží i v investicích do reklamy

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu