Česká internetová populace není příliš spokojená se zpravodajstvím zdejších médií. Nejčastějším názorem je, že se ve zpravodajských titulech příliš často objevují bulvární témata. Kritizován je také komerční obsah médií a jejich klesající důvěryhodnost. Výsledky vychází z výzkumu Českého národního panelu, kterého se zúčastnilo 500 respondentů z internetové populace lidí starších 15 let.
Ve zpravodajství českých médií se objevuje příliš mnoho bulvárních témat - tento názor ve výzkumu vyjádřila více než polovina respondentů. Druhou nejčastější odpovědí je pak názor, že je zpravodajství příliš komerční a plné reklam (33 %) a podle 30 % dotázaných je zpravodajství čím dál méně nezávislé. Více než čtvrtina respondentů se dále shoduje, že média jsou obsahově čím dál horší. Spokojenost se zpravodajstvím vyjádřilo pouhých 11 % lidí.
Dotázaní odpovídali také na to, jak vnímají nové zpravodajské projekty, jejichž příklady jsou tabletový týdeník Echo24, měsíčník Reportér, internetová televize DVTV a tak dále. Největší procento respondentů (více než čtvrtina) tyto projekty zatím nezná, ale uvedla, že je v budoucnu ráda vyzkouší. Čtvrtinu lidí však tyto projekty nezajímají. 24 % je pak považuje za dobrý nápad, ale prozatím se jim za ně nechce platit a 22 % uvedlo, že příliš nevěří v jejich nezávislost. Pouhých 6 % lidí míní, že takové projekty v českém mediálním prostředí chybí a byli by ochotni za ně i zaplatit.
TZ Více než polovina internetových uživatelů kritizuje zpravodajství pro bulvární obsahProhlédněte si k tématu také prezentaci Research and Insights manažerky MEDIARESEARCH Hany Friedlaenderové, která zazněla na konferenci Czech Internet Forum 2014: