Letošní zimní olympijské hry v Soči přinesly mimo sportovních zážitků také zajímavá fakta o mediální sledovanosti. Společnost MEDIARESEARCH zrealizovala unikátní crossmediální výzkum, jehož výsledkem jsou data o sledovanosti napříč médii.
Studie vznikala za podpory mnoha partnerů, nejvýznamněji výzkum podpořily Česká televize a Asociace televizních organizací.Crossmediální studie zjišťovala, jak lidé konzumují dění z olympiády na různých obrazovkách a v různých mediatypech. MEDIARESEARCH za tímto účelem spojila data z několika zdrojů – analyzovala data televizní sledovanosti a návštěvnosti internetu společně s odpověďmi z online panelu respondentů. Nad to agentura v rámci peoplemetrového panelu realizovala kvalitativní projekt měření sledovanosti mimo domov pomocí přenosných měřidel vyvinutých v MEDIARESEARCH a alternativně pomocí měřící aplikace instalované do chytrého telefonu respondenta. Do výzkumu se zapojil i monitoring sociálních sítí a monitoring reklamy Admosphere.„Unikátní součástí projektu bylo zapojení mobilních měřidel na vybraném vzorku v rámci peoplemetrového panelu. Získaná data tak bylo možné porovnat s výsledky TV metrů v domácnostech,“ komentovala výsledky průzkumu předsedkyně představenstva společnosti MEDIARESEARCH Tereza Šimečková.
Přenosné měřidlo SimAir vyvinuté společností MEDIARESEARCH
„Členy ATO potenciál mobilního měření velmi zajímá. O sledovanosti mimo domov diskutujeme již delší dobu a zmíněná studie potvrdila, že náš zájem je opodstatněný. Výsledky jsou překvapivé zejména u mladších cílových skupin“ uvedla jednatelka ATO Vlasta Roškotová.Z výzkumu vyplynulo, že televize byla pro diváky olympiády médiem číslo jedna – její celková sledovanost v domácnostech dokonce díky sportovnímu svátku stoupla v daném období o 10 %. Druhým nejsledovanějším médiem byl z hlediska ZOH internet, který kromě zpravodajského servisu o aktuálních výsledcích jednotlivých disciplín nabízel i sledování sportovních přenosů v reálném čase. Zvýšení sledovanosti se tak dočkaly například online videokanály České televize: objem času, který lidé věnovali sledování jejich videí, vzrostl během olympiády zhruba dva a půl krát.Do projektu se zapojili kromě České televize a Asociace televizních organizací (ATO) i další partneři, například Admosphere, iDnes, Seznam, Social Insider, Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), Ringier a další.tz unikatni studie analyzovala sledovanost olympiady napric medii