Americká pobočka globální agentury Nielsen v úterý 7. února oznámila, že získala akreditaci od Media Rating Council (MRC) na zahrnutí měření digitálních platforem do výsledků tradiční televizní sledovanosti. Toto rozšiřující řešení, známé jako Digital in TV Ratings, přináší zapojeným televizním společnostem data z lineární televizní sledovanosti na počítačích a mobilních zařízení. Jedná se o první řešení tohoto druhu, které získalo akreditaci od MRC.
Produkt Digital in TV Ratings byl spuštěn v roce 2015 a v současnosti ho používají například televizní společnosti ABC, CBS, Freeform a Univision. Řešení vychází z metodologie Nielsen Total Audience: pro reportování sledovanosti na celonárodní i lokální úrovni kombinuje data z census měření, sociodemografii jednotlivců a data z vysoce kvalitních reprezentativních panelů. Televizním analytikům toto řešení umožňuje zachytit všechny diváky napříč různými typy zařízení – za podmínky, že sledované pořady i reklamy odpovídají živému TV vysílání. Výsledky jsou kombinovány s tradičními metrikami lineární sledovanosti tak, aby toto sledování bylo zahrnuto do národní měny i lokálních televizních měn.Nielsen bude dále pracovat na získání akreditace MRC pro další svá řešení spadající pod rámec Nielsen Total Audience, jako je Digital Content Ratings. Usilovat bude také o akreditování Total Content Ratings.Výkonný ředitel MRC George W. Ivie uvedl: „Gratulujeme společnosti Nielsen k tomu, že dokázala splnit přísné požadavky k získání akreditace MRC pro Digital in TV Ratings. Touto validací svého měření televizního obsahu sledovaného na počítačích a mobilních zařízeních udělal Nielsen důležitý krok k uspokojení potřeb trhu, který si žádá ucelenější pohled na konzumaci televizního obsahu napříč platformami, nezávisle na způsobu sledování.“„V poslední době pozorujeme nesporné změny v konzumaci obsahu, a proto je nyní důležitější než kdy dříve zajistit dostupnost měření, které bude zachycovat digitální i lineární sledovanost televizního obsahu. Akreditace MRC pro Nielsen potvrdila nezbytnost transparentního a spolehlivého digitálního TV měření v době, kdy společnosti jako Univision poskytují obsah svým divákům kdykoli a kdekoli si sami zvolí,“ řekl Jed Meyer, výkonný viceprezident korporátního výzkumu v Univision Communications Inc.Akreditace poskytuje kupujícím a prodávajícím mediálního prostoru (media buyers a media sellers) dodatečnou jistotu v situaci, kdy používají toto řešení pro vyčíslení sledovanosti vedle klasické televize i napříč platformami jako počítač, tablet a smartphone. Díky tomu mohou tyto subjekty efektivně distribuovat svůj prémiový obsah a obchodovat jej napříč těmito obrazovkami.„S naší strategií Total Audience jsme schopní mediálnímu trhu poskytnout širší pokrytí sledovanosti – ať už se jedná o C3, C7 nebo dále – v situaci, kdy klienti chtějí monetizovat svoji sledovanost napříč všemi obrazovkami,“ řekla Megan Clarken, prezidentka Product Leadership ve společnosti Nielsen. „Tato nezávislá a transparentní validace naší metodiky zahrnutí sledovanosti na počítačích a mobilních zařízeních představuje další významný krok směrem k poskytnutí dat Total Audience trhu. Velmi nás těší, že můžeme říct, že námi vyvinuté řešení vyhovuje úrovni kvality a přísným kritériím, které představuje akreditace od MRC.“TZ Nielsen získal od Media Rating Council akreditaci výpočtu TV ratingu na digitálních platformách