22/2/16

TZ Internetoví uživatelé předpovídají budoucnost médií

Technologický vývoj jde neustále kupředu, a tak jsme se zeptali našich respondentů, jak vidí budoucnost světa informací a zábavy, konkrétně za pět a za patnáct let. V pětiletém horizontu nelze podle nich očekávat velké změny, výraznější technologický pokrok lze očekávat spíše za 15 let. Vzdělanější a mladší lidé mají jasnější vizi a vidí budoucnost podobnější dnešku. Výzkum společnosti Nielsen Admosphere se uskutečnil na vzorku pěti set respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 15 let.

Být vizionářem a představit si, jaká bude budoucnost, není nikdy lehké. A v oblasti technologií a médií, která se tak rychle vyvíjí, to platí dvojnásob.Při otázce na to, jaký bude svět informací a zábavy za 5 let tak třetina respondentů z výzkumu Nielsen Admosphere odpovídala, že podobný jako dnes. Je to názor především vzdělanějších a mladších lidí. V blízké budoucnosti budou podle nich více využívané a technologicky vyspělejší mobilní telefony a tablety, zlepšení dozná i televize.Více uzdu fantazii pak respondenti popustili při pohledu na dlouhodobější horizont, tedy na to, jak to bude za 15 let. Objevovaly se například názory, že budou informace a programy sdíleny holograficky, nebo že budeme mít v těle implantované čipy. Zároveň větší procento dotázaných vyjadřovalo své skeptické postoje. Starší lidé uváděli starosti o svou budoucnost, vzdělanější část populace pak vyjadřuje obavy z odcizení a omezení osobní komunikace.

Co se vyskytovalo v odpovedich respondentu na otazku, jaky bude svet informaci a zabavy za 5 a 15 let

Z hlediska pohlaví to byli spíše muži, kdo v otevřených odpovědích výzkumu uváděli zatím neobvyklé formy technologií - virtuální realitu, hologramy a čipy v těle.Naproti tomu u žen vévodil názor, že klasická televize bude na ústupu, zejména na úkor mobilů a tabletů, a že v domácnostech se bude využívat vícero chytrých spotřebičů. Také spíše ony se obávají o ztrátu sociálního kontaktu.Následující grafika shrnuje typické výroky dotázaných.

Jak to bude za 5 a 15 let_vyroky_grafika

TZ Internetoví uživatelé předpovídají budoucnost médií

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu