1/7/15

TZ Internetoví Češi využívají v domácnosti většinou jedno auto, nejvíce proinzeroval Hyundai

86 % internetových uživatelů používá v domácnosti auto, obvykle jen jedno. Nejvíce zastoupenou značkou je u nich Škoda, reklamu v nejvyšší ceníkové hodnotě dle reklamního monitoringu (AIS) využil Hyundai. Informace přináší společnost Nielsen Admosphere na základě svých dat o internetové populaci ČR starší 15 let a ceníkové hodnotě realizované reklamy.

V současnosti má polovina lidí aktivních na internetu v domácnosti jen jedno auto (52 %), více než čtvrtina (28 %) má doma k dispozici auta dvě, 6 % pak tři a více. Žádný vůz nevyužívá 14 % respondentů.Z údajů o reprezentativním vzorku internetové populace vyplývá, že používání auta v domácnosti deklarují více muži než ženy. Další pohled na respondenty ukazuje, že v malých obcích do tisíce obyvatel nevyužívají žádné auto v domácnosti jen 4 internetoví Češi ze 100. Méně samozřejmé je naopak využívání auta ve velkých městech nad 100 tisíc obyvatel (auto v domácnosti tam nepoužívá 21 % respondentů), ale i v menších městech s počtem obyvatel mezi pěti až dvaceti tisíci (bez auta je zde 19 %).Na otázku, které značky aut využívají Češi v domácnostech, uvedlo 39 % respondentů z internetové populace značku Škoda Auto. Deklarují ji téměř dvě pětiny z těch, kteří používají v domácnosti nějaký automobil. Na druhém místě je Ford (12 %) a na třetím Renault (11 %). V případě pořízení auta upřednostní většina respondentů auta ojetá.

znacky aut

Co se týče informací o reklamě z monitoringu společnosti Nielsen Admosphere, z automobilových značek využil v období od 1. 6. 2014 do 31. 5. 2015 reklamní prostor v nejvyšší hodnotě Hyundai (496 milionů korun). Na druhé příčce se dle ceníkové hodnoty reklamního prostoru měla Škoda (379 milionů korun), třetí její koncernová matka Volkswagen (249 milionů korun).

cenikova hodnota

TZ Internetoví Češi využívají v domácnosti většinou jedno auto, nejvíce proinzeroval Hyundai

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu