2/3/16

TZ Ceníková hodnota inzerce TOP 10 automobilek meziročně nejvíce stoupla u Volkswagenu, ze značek vedl žebříček Hyundai i30

Meziroční srovnání výrobců v kategorii osobních automobilů z monitoringu reklamy společnosti Nielsen Admosphere ukázalo, že největší meziroční nárůst v hodnotě využitého reklamního prostoru se v loňském roce projevil u značky Volkswagen, a to o 38 % oproti roku 2014. Naopak největší pokles zaznamenal Peugeot. Inzerentem č. 1 byl v roce 2015 výrobce Hyundai, který vedl žebříček i mezi produktovými značkami – reklamu v nejvyšší hodnotě měl v roce 2015 model Hyundai i30.

V žebříčku TOP 10 výrobců osobních automobilů zaznamenala meziroční nárůst ceníkové hodnoty reklamy většina firem. Největším „skokanem“ byla automobilka Volkswagen, jejíž reklamní prostor byl loni o 94 milionů korun (tedy o 38 %) vyšší než o rok dříve. Téměř čtvrtinové navýšení hodnoty inzerce pak můžeme zaznamenat u značky Nissan a pětinový nárůst se projevil u výrobce Hyundai, který byl v roce 2015 zároveň největším inzerentem v kategorii osobních automobilů. Reklamní prostor v hodnotě o 15 % vyšší než v roce 2014 pak loni využily Renault, KIA a Opel. Nárůst o 13 %, tedy o 39 milionů korun, se projevil u značky Škoda, která byla v roce 2015 zároveň druhým největším inzerentem své kategorie.Meziroční pokles v ceníkové hodnotě reklamy zaznamenaly v žebříčku TOP 10 celkem tři výrobci, a to Peugeot (z 242 milionů korun na 191 milionů korun, tedy o 21 %), Citröen (-15 %) a Ford, u něhož se projevil pokles o 8 %.

Cenikova hodnota TOP 10 firemnich znacek vyrobcu osobnich automobilu

Jak si v roce 2015 vedly jednotlivé produktové značky, pak ukazuje tabulka níže. Reklamu v nejvyšších ceníkových hodnotách umístily značky výrobce Hyundai, a to i30 (v hodnotě 132 milionů korun), Tucson (117 milionů korun) a i20 (110,5 milionů korun). Na čtvrtém místě pak byl výrobce KIA s modelem cee´d, jemuž v roce 2015 patřil reklamní prostor v celkové hodnotě 102 milionů korun. Páté místo patřilo značce Škoda Fabia, která využila inzertní prostor v hodnotě 100 milionů korun.Obě tabulky v této zprávě zahrnují pouze inzerci výrobců, nejsou do nich tedy zahrnuty reklamy prodejců automobilů.

Cenikova hodnota TOP 10 produktovych znacek vyrobcu osobnich automobilu za rok 2015

TZ Ceníková hodnota inzerce TOP 10 automobilek meziročně nejvíce stoupla u Volkswagenu, ze značek vedl žebříček Hyundai i30

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu