19/5/14

TZ Admosphere: Na kampaně před volbami do Evropského parlamentu využily politické strany reklamní prostor v hodnotě 30,4 milionů korun

Politické strany využily ve svých kampaních před volbami do Evropského parlamentu reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 30,4 milionů korun. Inzerci v nejvyšší hodnotě umístilo politické hnutí ANO 2011. Údaje vyplývají z monitoringu společnosti Admosphere.

Dle monitoringu reklamy za období leden-duben letošního roku, bylo největším inzerentem z řad politických stran hnutí ANO 2011, které uveřejnilo reklamu na prostoru v celkové ceníkové hodnotě 13,1 milionů korun. Na druhém místě skončila Občanská demokratická strana s využitým inzertním prostorem 5,9 milionů korun a třetí místo patřilo České straně sociálně demokratické s prostorem v hodnotě 4,5 milionu korun.Mezi politické inzerenty, kteří před volbami do Evropského parlamentu 2014 vystavili reklamu v hodnotě převyšující 1 milion korun, se dále zařadily: Komunistická strana Čech a Moravy (1,3 milionu korun), TOP 09 (rovněž 1,3 milionu korun) a Věci veřejné (1 milion korun).Naopak reklamu v nejnižší hodnotě, jak ji zachytil monitoring společnosti Admosphere, umístila trojice: Strana pro otevřenou společnost, Nezávislí a Česká pirátská strana.Pohled na celkovou hodnotu reklamního prostoru využitého pro kampaně před volbami do Evropského parlamentu nabízí též zajímavé srovnání se stejnými výsledky z posledních voleb parlamentních. V porovnání s nimi byl v kampaních pro evropské volby využit reklamní prostor v hodnotě až čtrnáctkrát nižší. Menší zájem o evropské volby dokládá i samotná volební účast z minulých let: v roce 2009 přišlo k volbám do Evropského parlamentu pouhých 28 % lidí, zatímcok loňským parlamentním volbám necelých 60 %.

admosphere-tab (1)

tz na kampane pred volbami do evropskeho parlamentu vyuzily politicke strany reklamni prostor v hodnote 304 milionu korun

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu