17/1/18

Reklama v roce 2017: televize byla opět rekordní, stoupla i hodnota ostatních mediatypů

Monitoring reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere přináší svůj každoroční přehled ceníkové hodnoty reklamy, tentokrát za rok 2017. Podle něj byla televize i loni jasně nejsilnějším mediatypem, jehož hodnota reklamy dosáhla 48,1 miliard korun, tedy o 13 % více než v roce 2016. Největším zadavatelem byla loni Alza.cz.

„Rok 2017 byl v reklamním byznysu opět rokem úspěšným. U všech námi monitorovaných mediatypů evidujeme meziroční navýšení alokace hrubých mediálních investic. Souhrnná ceníková hodnota využitého reklamního prostoru loni přesáhla hranici 100 miliard korun. Nejsilnějším mediatypem zůstává televize (48 miliard korun), která si zároveň udržela loňský dvojciferný růst. Na základě našich dat předpokládáme, že druhé místo žebříčku obhájí segment internetové reklamy. Kompletní čísla za tento mediatyp uveřejní Sdružení pro internetový rozvoj během února,“ komentuje celoroční data společnosti Nielsen Admosphere její Business & Research Director, Tomáš Hynčica.Z následujícího shrnutí je patrné, že i další mediatypy zaznamenaly v roce 2017 nárůst:

Ze zadavatelů využila v loňském roce reklamu v nejvyšší ceníkové hodnotě Alza.cz, její cena činila 1,4 miliard korun, což zároveň představuje 16% nárůst oproti roku 2016. Společnost Ferrero Česká umístila loni reklamu za 1,3 miliard korun (+66 %). Reklamní prostor v hodnotě 1,2 miliard korun pak využil zadavatel Procter & Gamble, pro nějž to znamenalo naopak meziroční pokles o 9 %.

Reklama v roce 2017: televize byla opět rekordní, stoupla i hodnota ostatních mediatypů

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu