Kde se berou hodnoty popisující reklamní trh? Jak je možné zmonitorovat ročně více než 11 milionů reklamních sdělení a nad tím vším vytvořit souvislou a funkční databázi? Je to trochu jako se stavbou domu, je zapotřebí vystavět stabilní základy. To v našem případě znamená zajistit kvalitní technologické zázemí a důsledně dodržovat precizní metodické postupy. Přečtěte si o tom, jakým způsobem dodáváme datům jejich přidanou hodnotu - jak se inzerce kóduje a popisuje.
Poté, co je komerce zachycena (v případě TV a rozhlasu), vystřižena (v případě tisku) nebo nadeklarována subdodavateli (internet, OOH), přichází se k zásadnímu kroku v procesu monitoringu reklamy. Tím je kódování inzerce (tj. její popis) a nacenění. Každému reklamnímu sdělení je zapotřebí vedle informací o mediatypu, ve kterém se reklama objevila, data výskytu a názvu média přiřadit další důležité atributy jako je zadavatel reklamy, firemní značka, motiv a podle produktu ji zařadit do produktového stromu. Za popisem inzerce stojí precizní metodika. Oddělují se od sebe například i primární a sekundární reklamní sdělení. Právě tyto informace dávají celé databázi její užitnou hodnotu. V tomto kroku se také na základě ceníků jednotlivých médií přiřazuje ceníková hodnota reklamního prostoru, tedy cena, která danému prostoru odpovídá podle ceníků mediálních domů. A jak je vlastně možné zvládnout okódovat tak velké množství inzerce? Je to díky využití vyspělých technologií. Pomocí nich jsme schopni poznat, zda je reklama zcela nová, nebo zda jsme ji již v minulosti kódovali. To znamená, že musíme okódovat každou reklamu. Naštěstí ale nemusíme kódovat každý jednotlivý výskyt dané reklamy, ale pomáháme si moderními technologiemi Videomatching, Picturematching a Audiomatching. Přispívají optimalizaci procesu a zajišťují jednotnost kódování. Díky nim jsme také schopni sdělit klientům informaci o tom, kdy a kde měla daná reklama premiéru.
Kódování tisku
Primární sdělení - Autosalon Tábor je prodejcem automobilů Sekundární sdělení – autoprodejce používá jako podporu prodeje značky Dacia a Renault
Předtím, než data za daný den uzavřeme a zpřístupníme v databázi klientům, proběhne ještě velké množství automatických i ručních kontrol a čištění databáze. Některé kontroly provádíme denně, další pak na týdenní a čtrnáctidenní bázi. Samotná uzávěrka dat a jejich zpřístupnění klientům je posledním krokem. Data z monitoringu reklamy v tisku, televizi a rozhlasu dodáváme do databáze denně, data z monitoringu internetu a OOH médií pak jednou měsíčně.