Kde se berou hodnoty popisující reklamní trh? Jak je možné zmonitorovat ročně více než 11 milionů reklamních sdělení a nad tím vším vytvořit souvislou a funkční databázi? Je to trochu jako se stavbou domu, je zapotřebí vystavět stabilní základy. To v našem případě znamená zajistit kvalitní technologické zázemí a důsledně dodržovat precizní metodické postupy.
Monitoring internetu v současnosti pojímá více než 330 internetových serverů. Jeho rozsah je stanoven projektem AdMonitoring, který zajišťujeme pro Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Mezi hlavní formy sledované reklamy patří obrázková, flashová, textová a kombinovaná reklama, od roku 2012 i videoreklama. Proces monitoringu je založen na kombinaci postupů – přímých deklaracích spolupracujících médií, monitorovacím robotovi a zpětné kontrole ve spolupráci s mediálními agenturami. Tyto moduly jsou mezi sebou úzce funkčně spjaty a tvoří jednotný kompaktní systém. Umožňují přijímat deklarace realizovaných internetových kampaní a jejich inzertního výkonu jak od aktivně spolupracujících médií, tak odhad reklamního výkonu na médiích, která v projektu nespolupracují (těch je cca 9 %). Data jsou v rámci projektu AdMonitoring publikována na měsíční bázi prostřednictvím on-line aplikace. Zároveň jsou každý měsíc tato data načtena do produkčního systému monitoringu, kde jsou podrobněji zpracována dle jednotné metodiky pro všechny mediatypy a následně i společně s ostatními mediatypy poskytována klientům v uceleném balíku.
Na monitoringu reklamy publikované v out-of-home médiích pravidelně a dlouhodobě spolupracujeme s více než 20 poskytovateli venkovního reklamního prostoru. Získané informace do monitoringu doplňujeme jednou měsíčně. Příště prozradíme něco o tom, jakým způsobem probíhá kódování inzerce, popis reklamního sdělení a uzávěrka dat.