Podívejte se na občasník Nielsen Admosphere! Vychází, když máme co říct :-)
Jak se lidé chovají na různých zařízeních? Jak mezi nimi přechází v průběhu dne, jak je kombinují, kolik času tráví mediální konzumací? Takové otázky stály na začátku přípravy velké Crossmediální studie, kterou jsme zrealizovali pro Asociaci televizních organizací (ATO). Přes dva tisíce respondentů nám po dobu jednoho týdne pravidelně vyplňovalo čtvrthodinové deníčky o tom, jak konzumují média napříč mediatypy (televize, rozhlas, internet, tisk) a různými zařízeními či nosiči (televizor, počítač, chytrý telefon, rádio, tištěné noviny apod.), včetně informace o typu aktivity (např. živá sledovanost vs. TV archiv). Kromě mediální konzumace (i mediálního multitaskingu) jsme zjišťovali také, zda se respondent nacházel doma, v práci, na cestě či jinde, a jeho hlavní aktivity, kterým se v té době věnoval - spánek, práce, relaxace, konzumace médií a podobně.
První ochutnávku výstupů z této unikátní studie, kterou na worskhopu ATO představila Hana Friedlaenderová s Terezou Šimečkovou, si můžete stáhnout zde.
Možná s čísly z monitoringu reklamy pracujete denně, možná se s nimi setkáváte jen příležitostně při hodnocení reklamního trhu, ale určitě jste se s daty Admosphere už setkali. Položili jste si ale někdy otázku, kde se hodnoty z monitoringu reklamy berou? A jak je vlastně možné zmapovat tak velký objem televizních a rozhlasových dat, tiskové inzerce, internetových bannerů a venkovních ploch? Vždyť mluvíme až o více než 920 monitorovaných médiích v ČR! Pojďte se s námi podívat, jak to vypadá v zákulisí... Ve třetím díle odpovíme na to, jak se zpracovává internetová a out-of-home reklama.
Za poslední dva měsíce jsme pro vás několikrát aktualizovali Adwind Kite a každou z verzí jsme vylepšili o několik novinek. Líbit by se Vám mohl hlavně nový typ analýzy s názvem Přehled, který umožňuje podívat se na konkrétní časový úsek hned z několika pohledů najednou. Tento časový úsek si můžete definovat buď konkrétním časem od–do (např. 18:00–21:00), nebo časem, ve kterém běží vybraný pořad (např. Televizní noviny na Nově). Výsledkem je pak přehledná kombinace různých typů analýz a zároveň sharového a čárového grafu. Přidali jsme také unikátní způsob tvorby cílových skupin, který umožňuje vytvořit cílovou skupinu zahrnující podmínku na libovolného člena domácnosti. Je tak například možné si vytvořit cílovou skupinu na hospodyně, které mají v domácnosti dívku ve věku 5–12 let.
Pamatujete na pořady jako Život na zámku, Kolotoč nebo Carusošou? Ty všechny se datují ke konci devadesátých let, tedy doby, kdy se začala psát historie peoplemetrového měření v České republice. To odstartovalo před 18 lety v roce 1997. Zas tak dávno to není, že? A přitom je to pro nás už trochu retro. Tak rychle se televizní svět mění.
Na to, jak vypadala televizní scéna tehdy a teď, jak se vyvíjela Asociace televizních organizací (pod jejíž hlavičkou se peoplemetrový projekt realizuje) a televizní trh, se můžete podívat do výročního materiálu s názvem Proměny televizního světa za 18 let.