17/2/16

NADčasník Nielsen Admosphere - leden 2016

Podívejte se na NADčasník Nielsen Admosphere! Vychází, když máme co říct :-)

obr. 1

2030: Budoucnost médií, informací a dat

Živé vysílání v televizi je zatím stále dominantním médiem, ale do budoucna budou technologie pro různé způsoby konzumace obsahu důležitější a důležitější. S dalšími roky tak budou podle Terezy Šimečkové úspěšnější týmy specializované na data mining, profesionální kombinovanou analýzu mnoha datových zdrojů o souvisejících jevech. "Informací o

obr. 2

samotných médiích, pokud tak média ještě budeme nazývat, bude přibývat a bude náročné mezi nimi proplouvat a správně je použít. Poroste množství požadavků na rychlost a přehlednost zpracování dat, ať už informací o médiích, jejich zásahu, podílu na trhu, kvalitě či o jejich schopnosti upoutat pozornost. Obrovský význam bude mít využívání (a propojování) různých datových zdrojů a nacházení souvislostí v záplavě dat... Stejnou cestu volí i kolegové z globálního týmu projektu Nielsen Media Impact, s jejichž nástrojem ve světě pracuje přes 15 tisíc mediálních plánovačů." Více o tom, jak si u nás představujeme budoucnost médií a práce s daty, se dočtete v příspěvku Terezy pro Médiář - v úplném znění na našich stránkách.

obr. 3

Hlavní zdroje zpráv pro Čechy? Počítač a televize

Nejvyužívanějšími zdroji zpravodajství jsou v České republice počítač a televize. Alespoň občas je ke sledování zpráv využívají téměř všichni uživatelé internetu starší 15 let. Nejvíce pak roste konzumace zpravodajství v mobilu, denně na něm sleduje zprávy už 28 % dotázaných. To vše a mnohem víc o oblasti zpravodajských webů, zpravodajství na sociálních sítích, mobilních zařízeních a aplikacích jsme pro Vás zjistili v dalším ročníku (už 8. v pořadí!) rozsáhlé studie Zpravodajství a zpravodajské weby 2015.

Minianalýza analýz aneb Adwind Kite v číslech

obr. 4

Během roku 2015 jste napočítali přes 160 tisíc analýz, v průměru výpočet každé z nich trval 12 sekund. Na jeden pracovní den loňského roku tak připadá celých 647 výpočtů! Takže směle dál! :-) A kdyby se něco nedařilo, dejte nám vědět. Pomůžeme. P.S. K začátku února 2016 jsme pro Vás provedli aktualizaci a nové analýzy mají v parametrech výpočtu defaultně zaškrtnutý Typ sledování živé TV + TS0 TV. To kvůli tomu, že odložená sledovanost televize TS0 je nyní součástí oficiální televizní měny.

obr. 5

Odložená sledovanost je součástí oficiální televizní měny

Od 1. února se součástí oficiální měny stala již čtvrtým rokem měřená odložená sledovanost "nultého" dne (TS0), tedy zhlédnutí pořadu ještě v ten samý televizní den (od 6:00 do 6:00). Co to znamená pro čísla sledovanosti? V zásadě se dá říct, že oficiální ratingy vzrostou v průměru o 1 % a shary budou počítány z navýšených ratingů. A propos, chápeme, že to všechno kolem odložené sledovanosti není jednoduché, tak jenom upozorňujeme, že odložená sledovanost nově zařazená do oficiální měny se týká pouze sledovanosti na televizorech, nikoliv PC nebo tabletech.

Stručně z trhu: mediatypy v letech 2014/2015

obr. 6

Kompletní data za mediatyp internet nejsou prozatím k dispozici. V Nielsen Admosphere monitorujeme display a videoreklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. Finální výstupy budou oznámeny pravděpodobně během prvního kvartálu 2016 v rámci pravidelné tiskové zprávy Sdružení pro internetový rozvoj.

A zvířátko na konec ;-)

Takhle se na Žižkově staráme o přírodu - nic neponecháváme náhodě.

obr. 7
arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu