Podívejte se na NADčasník Nielsen Admosphere! Vychází, když máme co říct :-)
Živé vysílání v televizi je zatím stále dominantním médiem, ale do budoucna budou technologie pro různé způsoby konzumace obsahu důležitější a důležitější. S dalšími roky tak budou podle Terezy Šimečkové úspěšnější týmy specializované na data mining, profesionální kombinovanou analýzu mnoha datových zdrojů o souvisejících jevech. "Informací o
samotných médiích, pokud tak média ještě budeme nazývat, bude přibývat a bude náročné mezi nimi proplouvat a správně je použít. Poroste množství požadavků na rychlost a přehlednost zpracování dat, ať už informací o médiích, jejich zásahu, podílu na trhu, kvalitě či o jejich schopnosti upoutat pozornost. Obrovský význam bude mít využívání (a propojování) různých datových zdrojů a nacházení souvislostí v záplavě dat... Stejnou cestu volí i kolegové z globálního týmu projektu Nielsen Media Impact, s jejichž nástrojem ve světě pracuje přes 15 tisíc mediálních plánovačů." Více o tom, jak si u nás představujeme budoucnost médií a práce s daty, se dočtete v příspěvku Terezy pro Médiář - v úplném znění na našich stránkách.
Nejvyužívanějšími zdroji zpravodajství jsou v České republice počítač a televize. Alespoň občas je ke sledování zpráv využívají téměř všichni uživatelé internetu starší 15 let. Nejvíce pak roste konzumace zpravodajství v mobilu, denně na něm sleduje zprávy už 28 % dotázaných. To vše a mnohem víc o oblasti zpravodajských webů, zpravodajství na sociálních sítích, mobilních zařízeních a aplikacích jsme pro Vás zjistili v dalším ročníku (už 8. v pořadí!) rozsáhlé studie Zpravodajství a zpravodajské weby 2015.
Během roku 2015 jste napočítali přes 160 tisíc analýz, v průměru výpočet každé z nich trval 12 sekund. Na jeden pracovní den loňského roku tak připadá celých 647 výpočtů! Takže směle dál! :-) A kdyby se něco nedařilo, dejte nám vědět. Pomůžeme. P.S. K začátku února 2016 jsme pro Vás provedli aktualizaci a nové analýzy mají v parametrech výpočtu defaultně zaškrtnutý Typ sledování živé TV + TS0 TV. To kvůli tomu, že odložená sledovanost televize TS0 je nyní součástí oficiální televizní měny.
Od 1. února se součástí oficiální měny stala již čtvrtým rokem měřená odložená sledovanost "nultého" dne (TS0), tedy zhlédnutí pořadu ještě v ten samý televizní den (od 6:00 do 6:00). Co to znamená pro čísla sledovanosti? V zásadě se dá říct, že oficiální ratingy vzrostou v průměru o 1 % a shary budou počítány z navýšených ratingů. A propos, chápeme, že to všechno kolem odložené sledovanosti není jednoduché, tak jenom upozorňujeme, že odložená sledovanost nově zařazená do oficiální měny se týká pouze sledovanosti na televizorech, nikoliv PC nebo tabletech.
Kompletní data za mediatyp internet nejsou prozatím k dispozici. V Nielsen Admosphere monitorujeme display a videoreklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. Finální výstupy budou oznámeny pravděpodobně během prvního kvartálu 2016 v rámci pravidelné tiskové zprávy Sdružení pro internetový rozvoj.
Takhle se na Žižkově staráme o přírodu - nic neponecháváme náhodě.