Podívejte se na NADčasník Nielsen Admosphere a zjistěte, co je u nás nového!
Nový peoplemetrový projekt, neboli celým názvem Projekt crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu 2018-2022, přináší hned několik novinek. Tou nejvýznamnější je měření konzumace televizního obsahu poskytovaného divákům prostřednictvím internetu na všech zařízeních (PC, tablety, mobilní telefony, TV s platformou HbbTV). Přípravy na další pětileté měření, které bude o poznání robustnější než to stávající, probíhají podle plánu už od začátku roku 2017. Zrealizovali jsme například rozsáhlý Zaváděcí výzkum pro kalibraci nového projektu – obsáhnul vzorek 15 tisíc domácností a prezentace jeho výsledků zadavateli projektu, tedy Asociaci televizních organizací, se uskuteční ještě tento měsíc.
Už brzy se od nás dočkáte nové, vylepšené studie Video a vizuální obsah na internetu. V čem je podle Tomáše Pflanzera, našeho Head of Digital, letos výjimečná? "Zaměřili jsme se ještě více na jednotlivé sociální sítě včetně Instagramu, Snapchatu či Musical.ly. Podívali jsme se i na tzv. autentický obsah čili live video v Instagramu, Facebooku či Youtube a jeho využití ve zpravodajství a pro značky. Také na tvorbu příběhů čili Stories. Nezapomněli jsme ani na vertikální video, které je vhodné pro zobrazení na chytrých telefonech, a ověřili jsme, který typ obsahu a jaká délka je vhodná pro jaká zařízení." Máte o výsledky studie zájem? Kontaktujte nás na e-mailu: obchod@admosphere.cz.
Podle našeho výzkumu je nejoblíbenější značkou piva aktuálně Pilsner Urquell - preferuje ji 14 % internetové populace respondentů starších 18 let. Na těsném druhém místě v žebříčku oblíbenosti je Velkopopovický Kozel, kterému dává přednost 13 % lidí. Třetí nejoblíbenější je Gambrinus (11 %). Monitoring reklamy Ad Intel v tomto segmentu ukázal, že v období leden-květen 2017 umístil reklamu v nejvyšších ceníkových cenách Radegast. Na druhém místě byl Gambrinus, který se stal zároveň největším meziročním "skokanem" - hodnota jeho reklamy je letos téměř pětinásobná oproti loňsku. Třetí místo patřilo v prvních pěti měsících značce Pilsner Urquell.
V Adwindu si uvědomujeme, že vývoj softwaru musí neustále reagovat na měnící se požadavky uživatelů. S tím, jak roste podíl odložené sledovanosti na celkové sledovanosti, potřebují zejména televizní společnosti analyzovat, kdy (po jak dlouhé době) diváci pořady odloženě sledují. Proto jsme do analýz přidali novou dimenzi typů sledování, kde si může uživatel navolit, jaké typy ho zajímají a zobrazit si je v tabulce najednou. Na obrázku níže jsou vidět pořady s nejvyšší celkovou odloženou sledovaností (pro naši vzorovou cílovou skupinu) a rozdělení této sledovanosti na sledovanost v ten samý den, 1 až 3 dny a 4 až 7 dnů od odvysílání pořadu.
7. června jsme oficiálně otevřeli výstavuJak se měří sledovanost televize? v Národním technickém muzeu. Expozice potrvá do 10. září.
Tentokrát jsme s klienty a obchodními partnery vyjeli na Sázavský ostrov. Navštívili jsme místní sklárnu, klášter a popovídali si u dobrého vína. A myslím, že účastníci budou souhlasit, že tam bylo kráásně :)