3/2/15

Jaký byl rok ve skupině MEDIARESEARCH?

Přinášíme několik střípků toho, čím jsme žili v uplynulém roce.

Bavili jsme se

Nový rok jsme uvítali stylově v Žižkovské věži. Tu jsme si pro svůj novoroční večírek zvolili jednak proto, že je výraznou dominantou Žižkova a jako praví žižkováci (už od roku 2008 :-)) bychom ji rozhodně neměli z večírkových lokalit vynechat. Mimo to věž nabízí krásný výhled na Prahu z výšky 93 m nad zemí a skvělou kuchyni. Kromě zvědavosti a labužnických pohnutek nás do Žižkovské věže ale zavedla také přímá spojitost s naším největším projektem – měřením sledovanosti televize – a fakt, že Žižkovská věž je významným televizním vysílačem. Večer jsme si pak ještě zpříjemnili zábavou s fotoaparátem, maskami, parukami, klobouky a dalšími proprietami.

Bavili jsme se

Vrhali jsme se do nových projektů

Mimo pro nás už tradiční projekty měření sledovanosti médií, monitoring médií či výzkum trhu si vždy naši činnost rádi zpestříme něčím novým a neobvyklým. A pokud je to navíc projekt, na jehož začátku stojí spoustu otázek a není snadné ho jen tak uchopit, o to víc nás zajímá. Jedním takovým projektem byla i crossmediální studie při příležitosti Zimních olympijských her v Soči 2014, která zjišťovala, jak lidé konzumují dění z olympiády na různých obrazovkách a v různých mediatypech. Spojili jsme data hned z několika zdrojů – analyzovali jsme data televizní sledovanosti a návštěvnosti internetu společně s odpověďmi z online panelu respondentů. Nadto jsme v rámci peoplemetrového panelu realizovali kvalitativní projekt měření sledovanosti mimo domov pomocí vlastních přenosných měřidel a alternativně i pomocí aplikace instalované do chytrého telefonu respondenta. Výzkum zohlednil i monitoring sociálních sítí a monitoring reklamy Admosphere. Studie vznikala za podpory mnoha partnerů, nejvýznamněji výzkum podpořily Česká televize a Asociace televizních organizací.

Vrhali jsme se do novych projektu

Pečovali jsme o zaběhnuté projekty...

Nechceme usnout na vavřínech a monitoring reklamy Admosphere neustále vylepšujeme a rozšiřujeme. V loňském roce jsme do něho zapojili i titul 5plus2, a to ve všech jeho 71 regionálních mutacích. V monitoringu tak už je zapojeno více než 920 médií. Aktuální statistiky za loňský rok pak říkají, že jsme zmonitorovali více než 12 milionů reklamních sdělení. V roce 2014 jsme se dále věnovali tomu, abychom posílili servery a vyměnili nahrávací technologii videí. Záznamy televizního vysílání nahráváme současně z více zdrojů a celý systém je díky tomu odolnější proti výpadku signálu od některého ze zdrojových TV distributorý (UPC, Radiokomunikace, Netbox). Také jsme v monitoringu televizní komerce nově začali kombinovat technologii rozpoznávání obrazu videomatching s technologií rozpoznání zvuku audiomatchingem. To proto, aby se nám podařilo odlišit televizní spoty v případě, že jsou shodné ve videozáznamu, ale liší se v záznamu zvukovém. Televizní komerce na českém reklamním trhu představuje více než 40 % celkové ceníkové hodnoty, a tak nám přijde smysluplné provádět další kroky ke zlepšení právě v této oblasti.

Pecovali jsme o zabehnute projekty

…a dokončovali ty dlouhodobě rozpracované

Loňský rok pro nás znamenal velký milník ve vývoji software Adwind Kite pro analýzu dat z měření sledovanosti televize a dat monitoringu reklamy. Vytvořili jsme verzi programu 2.0., do které jsme implementovali novinku v podobě kódovníků, díky které je možné data z monitoringu reklamy Admosphere doplnit o vlastní produktové segmenty nebo detailně popisovat jednotlivé reklamní kampaně. Mimoto Adwind Kite umí zobrazit konkrétní náhledy reklamních sdělení přímo s daty. Neznamená to, že s vývojem software končíme, jen máme radost, že Kite už umí velkou většinu toho, co jsme si předsevzali.

a dokoncovali ty dlouhodobe rozpracovane

Praštili jsme „do toho“ a mixli jsme to s Nielsenem

22. července jsme podepsali smlouvu s mezinárodní výzkumnou společností ACNielsen Netherlands na odkup 51 % naší společnosti. V České republice tak působí a doplňují své služby pro klienty dvě sesterské společnosti holdingu – společnost ACNielsen Czech Republic, zabývající se zejména detailovým monitoringem (co lidé kupují) a MEDIARESEARCH, měřící média (na co se lidé dívají), který v budoucnu ponese nové jméno Nielsen Admosphere.

mixli jsme to s Nielsenem

Pomáhali jsme budovat základy nového měření

Společně se společností MGE DATA jsme se už předloni pustili do realizace projektu měření venkovní reklamy pro Asociaci měření venkovní reklamy (AMVR) a v druhé polovině loňského roku jsme měli radost, když jsme ukončili první vlnu měření, jejímž výsledkem je studie mobility obyvatelstva České republiky. Během ní jsme sledovali pohyb 2 386 respondentů z pěti největších českých měst – z Prahy, Brna, Ostravy, Plzně a Českých Budějovic. První vlna je základním kamenem a poslouží pro vznik základních mediálních parametrů pro plánování venkovní reklamy.

Pomahali jsme budovat zaklady noveho mereni

Rozšiřovali jsme možnosti peoplemetrového měření

Český peoplemetrový projekt je pro nás srdeční záležitostí a tak nás vždycky potěší, když se podaří nějaké zlepšení anebo se s Asociací televizních organizací domluvíme na inovacích. V uplynulém roce jsme měli radost i z toho, že v rámci peoplemetrového panelu, do kterého je zapojeno více než 4 tisíce jednotlivců, vzrostl „subpanel“, na kterém měříme i sledovanost televizního vysílání na počítačích. Počítačové aplikaci, pomocí které sledovanost měříme, říkáme SimStream a v tuto chvíli ji má na svých počítačích nainstalována už sedmina panelu. Denně tak reportujeme data za cca 550 jednotlivců (na začátku roku 2014 to přitom bylo v průměru jen okolo 400). Jedná se vlastně o single source panel pro měření konzumace audiovizuálního obsahu na televizorech a na počítačích. Díky němu lze analyzovat divácké chování napříč těmito dvěma mediatypy, případně vyhodnocovat společný zásah reklamních video kampaní v televizi a na internetu. To je přitom jednou z důležitých „multi-mediálních“ potřeb našich klientů.

Rozsirovali jsme moznosti peoplemetroveho mereni

Překračovali jsme hranice

Ví se o nás, že máme pobočku MEDIARESEARCH Slovakia na Slovensku, ale už méně se ví, že působíme i v Bulharsku. Realizujeme tam projekt měření sledovanosti televize a od prvního ledna loňského roku se pyšníme národním reprezentativním panelem, ve kterém je zapojeno více než 1 300 domácností. Čistý panel, ze kterého garantujeme data klientům je pak 1 100 domácností. Bulharsko má o třetinu méně obyvatel než Česká republika, tak i panel TV metrových domácností je menší.

Prekracovali jsme hranice

Přednášeli jsme

V průběhu roku jste se s námi mohli setkat na mnohých konferencích a akcích jako například Forum Media, Czech Internet Foru, Internet Advertising Conference a dalších. Účastnili jsme se mnohých oborových setkání pořádaných SIMARem anebo přednáškách na půdě vysokých škol. Pravidelně přednášíme například na Vysoké škole ekonomické, Vysoké škole manažerské informatiky, ekonomiky a práva.

prednaseli jsme

Zahráli jsme si v promo spotu

Na den jsme se zavřeli mezi zelené stěny žižkovského natáčecího studia Pokrok, sestavili scény, pěkně jsme se oblékli, napudrovali a na den se stali herci našeho nového promo spotu. Představujeme v něm všechny oblasti, kterým se skupina MEDIARESEARCH věnuje a tváře, které za jednotlivými projekty stojí. Spot s chutí ukazujeme na konferencích, kde vystupujeme. Pokud jste ale prozatím neměli příležitost jej shlédnout, pak směle do toho. Kamera, klapka, akce,… „MEDIARESERCH poprvé“ :-)

Zahrali jsme si v promo spotu

https://www.youtube.com/watch?v=gTcqBEuFthU

A nezaháleli jsme ani po sportovní stránce

Abychom se stále nescházeli jen na poradách, konferencích nebo za jednacím stolem, uspořádali jsme v polovině května pro naše klienty a obchodní partnery neformální akci na Císařské louce v Praze. Součástí programu byly projížďky v dračích lodích, plážový volejbal, croquet a další sportovní aktivity. K tomu všemu chutný raut a pečené sele. Na společnou zábavu moc rádi vzpomínáme. Nezbývá než jen doufat, že naši klienti také a že naše pozvání přijmou příště zas.

A nezahaleli jsme ani po sportovni strance

Mimo pole pracovní jsme to s Nielsenem mixli i na poli sportovním a rozšířili tým Nielsenu na fotbalovém turnaji Nielsen Football Cupu 2014.

Nielsen Football Cup
arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu