Nedávno realizovaný výzkum Nielsen Admosphere ukázal, že Češi mají ke hraní deskových her kladný vztah. Dvě pětiny české internetové populace 15+ si deskovou hru zahrají alespoň jednou za měsíc, alespoň jednou ročně se této aktivitě věnují více než dvě třetiny respondentů. Sedmdesát procent dotázaných také deskové hry nakupuje, a to nejčastěji v hračkářství a na internetu. Důležitým kritériem při nákupu je pak doporučení od blízkých, kategorie (žánr) hry a podstatnou roli při rozhodování hraje i cena. Výzkumné závěry doplňují data z monitoringu reklamy Nielsen Admosphere, dle kterých byla v roce 2019 největším inzerentem v kategorii deskových her společnost Hasbro Czech.
Největší objem reklamy měla v tomto segmentu v roce 2019 společnost Hasbro CzechZ výzkumu, který se uskutečnil na reprezentativním vzorku pěti set respondentů z české internetové populace starší 15 let vyplývá, že si deskové hry alespoň jednou za týden zahraje zhruba desetina lidí. Alespoň jednou měsíčně se této činnosti věnuje dalších téměř 30 % dotázaných, méně než pětina pak deskové hry nehraje vůbec. Z věkových skupin je nejvíce „nehráčů“ mezi respondenty nad 45 let věku: v této kategorii deskovky nehraje téměř třetina. Mezi dotázanými mladšimi než 45 let je „nehráčů“ pouze zhruba 6 %.
Deskové hry nakupuje téměř 70 % dotázaných. Častěji je kupují ženy než muži a spíše respondenti do 44 let než osoby starší. Nejčastějšími místy k nakupování her jsou hračkářství (42 %) a internet (36 %). Menší skupina pak nákup realizuje i v hypermarketu/supermarketu a v knihkupectví. Pouze 13 % respondentů kupuje deskové hry ve specializované prodejně.Pro nákup deskových her je rozhodujícím faktorem zejména doporučení od přátel, rodiny a známých, kterému naslouchá 63 % dotázaných. Podle kategorie (žánru) tento druh zboží kupuje 57 % respondentů. Mezi další faktory patří například cena (34 %) a náročnost (31 %). Ostatní kritéria byla zvolena v podstatně menším měřítku.Vysokoškolsky vzdělaní a nejmladší respondenti častěji než ostatní nakupují dle kategorie (žánru). Podle náročnosti dané hry se pak při nákupu rozhodují spíše ženy a respondenti s vysokoškolským vzděláním.
Stolní a deskové hry představují též segment s milionovými investicemi do inzerce. Z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere vyplývá, že v roce 2019 byla v této kategorii největším inzerentem společnost Hasbro Czech, která mimo jiné vyrábí oblíbenou hru Monopoly. Ceníková hodnota její reklamy přesáhla 27 milionům korun. Druhý největší objem inzerce umístila společnost ADC Blackfire Entertainment vydávající mimo jiné hry jako Dobble nebo karetní Hru o trůny. Inzerce společnosti měla hodnotu více než 11 milionů korun. Třetí pozice patřila firmě Dino Toys, tedy výrobci her jako Člověče nezlob se, Kamionem po Evropě nebo Dostihy a sázky. Cena její reklamy se v daném období blížila 9 milionům korun.