Téměř tři čtvrtiny Čechů plánují v letošním roce minimálně jednu delší dovolenou – ať už v Česku, nebo v zahraničí. Více je takových lidí, kteří si dovolenou zařizují sami, tedy bez využití služeb cestovních kanceláří, jak ukazuje výzkum Nielsen Admosphere realizovaný na vzorku pěti set respondentů z internetové populace starší 15 let. A jak je na tom aktuálně reklama v segmentu cestovních kanceláří? Inzerci v nejvyšší hodnotě vystavil v období leden-duben 2017 Čedok. Ukazuje to monitoring reklamy Ad Intel Nielsen Admosphere.
Alespoň jednou, a to minimálně na týden, plánuje letos vyjet na dovolenou 72 % lidí. Žádnou delší dovolenou pak v tomto roce neplánuje 28 % lidí.
Z výsledků šetření dále vyplývá, že většina lidí dává přednost vlastnímu zajištění dovolené (62 %) a nevyužívá tedy služeb cestovních kanceláří. S cestovní kanceláří obvykle cestuje na dovolenou necelá pětina dotázaných a zbytek (20 %) si dovolenou zajišťuje částečně sám, ale částečně i s využitím cestovní kanceláře.
Ti, kteří využívají pro organizaci své dovolené alespoň z části cestovní kancelář, si od ní nejčastěji nechávají zařídit ubytování (97 %) a dopravu (92 %). Polovina z nich pak řeší zajištění těchto věcí alespoň 3 měsíce před odjezdem na dovolenou. 85 % využívá cestovní kancelář k zařízení stravování na místě a tři čtvrtiny k zajištění cestovního pojištění. O něco menší zájem je o organizované výlety: 30 % lidí, kteří cestují s cestovní kanceláří, tuto službu nevyužívá. 29 % z nich preferuje využít možnosti těchto výletů až na poslední chvíli, tedy takzvaně last minute.Výzkum dále zjistil, že respondenti, kteří plánují minimálně jednu delší dovolenou v Česku, odhadují utratit za jednu dospělou osobu průměrně 6 328 korun. Ti, kteří cestují do zahraničí, pak za jednoho dospělého zaplatí průměrně 15 133 korun.Z pohledu monitorované inzerce v segmentu cestovních kanceláří umístil reklamu v nejvyšší hodnotě v období leden-duben 2017 zadavatel Čedok, a to v hodnotě 86,9 milionů korun, což u něj představuje dvojnásobek oproti stejnému období v roce 2016. Cestovní kancelář FISCHER také navýšila oproti loňsku hodnotu své reklamy na téměř dvojnásobek, od začátku roku 2017 umístila inzerci za 50,5 milionů korun. Největší změnu v žebříčku TOP 10 ale zaznamenala kancelář Invia.cz, která letos zatím vystavila reklamu za 40,4 milionů korun, přičemž loni ve stejném období dosahovala její reklamní sdělení hodnoty jen 2,2 miliony korun.