I přes pandemii COVID-19, která zasáhla nejen v Česku řadu byznysů, vykázal v roce 2020 český mediální trh s reklamou 3% růst. Jeho hybatelem byly televize a internet. Oproti tomu inzertní objemy ostatních mediatypů loni zaznamenaly pokles. Ukazují to data z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere. Hodnoty odpovídají ceníkovým cenám inzerce.
„Navzdory COVID-19 došlo loni na tuzemském reklamním trhu k opětovnému navýšení objemu hrubých reklamních investic. Oproti roku 2019 ale tempo růstu přece jen výrazně pokleslo. Výsledek se opírá o reklamní výkony v televizi a na internetu. U zbývajících mediatypů jsme zaznamenali značné meziroční poklesy, za kterými stojí zejména probíhající pandemie,“ komentuje výsledky Tomáš Hynčica, Business & Research Director Nielsen Admosphere.Loňské hodnoty za internet zveřejní v nejbližších týdnech Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). U tohoto mediatypu však očekáváme dvojciferný růst oproti roku 2019.
Nejsilnější trojicí zadavatelů roku 2020 byly potravinové řetězce. První Lidl umístil inzerci v médiích v hodnotě necelých 2 miliard korun. Inzerce druhého Kauflandu dosáhla ceny 1,9 miliardy korun a třetí Albert měl reklamu v hodnotě 1,6 miliard korun v ceníkových cenách.
Mezi nejsilnější kategorie inzerentů patřily v roce 2020 Potraviny a potravinové řetězce, Bankovnictví a pojištění a Elektronika a domácí spotřebiče.
Český reklamní trh vykázal loni navzdory pandemii COVID-19 mírný růst