24/10/22

Cereálie jí více než třetina Čechů pravidelně. Je to pro ně snídaně, ale i pochoutka

Ze značek letos zatím nejvíce inzeruje Nesquik.

Téměř polovina konzumentů cereálií v Česku jí tyto výrobky nepřekvapivě k snídani, avšak jedna pětina uvádí jako hlavní příležitost situaci, kdy dostane chuť na něco sladkého. Výzkum Nielsen Admosphere dále ukázal, že alespoň jednou týdně konzumuje cereálie zhruba každý třetí Čech aktivní na internetu. Mezi TOP 3 značky s největší znalostí i deklarovanou frekvencí nákupů patří Nestlé, Opavia a Emco.

Šetření proběhlo metodou online sběru na vzorku pětistovky respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 15 let.

Výzkum doplňují data monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere, dle kterých byla v období leden–srpen 2022 nejsilnějším inzerentem v kategorii cereálií značka Nesquik.

V konzumaci cereálií (snídaňové cereálie, müsli, ovesné vločky a ovesné kaše, cereální müsli tyčinky či cereální sušenky) je internetová populace Čechů rozdělena: více než jedna pětina je jí minimálně dvakrát za týden (denně přitom 8 %), 14 % aspoň jednou týdně a 36 % méně často. O něco více než čtvrtina pak nejí cereálie vůbec. Častějšími konzumenty cereálních produktů jsou respondenti do 34 let a ti s vysokoškolským vzděláním.

Co se týče značek cereálních výrobků, nejčastěji respondenti, kteří alespoň někdy cereálie konzumují, deklarovali znalost značky Nestlé (Cini Minis, Chocapic, Cheerios, Nesquik atd.) – 93 %, Opavia (Bebe, Ovesné) – 89 % a Emco – 85 %. První dvě jmenované značky mají víceméně podobnou znalost u žen i mužů, nicméně Emco znají ve větší míře ženy než muži a výraznější nepoměr ve prospěch žen je patrný i u méně známých značek jako BonaVita, Mixit a Country Life.

Ze značek, jejichž cereální produkty respondenti alespoň někdy kupují, vedou žebříček Emco (60 %), Nestlé (56 %) a Opavia (51 %).

Mezi příležitosti, kdy respondenti cereální produkty konzumují nejčastěji, se řadí nepřekvapivě snídaně (46 %), hned na druhém místě však chuť na něco sladkého (20 %) a na třetím rychlá svačina během dne (13 %). Příležitosti spojené se zdravím („když si chci dát něco zdravého“ či „pro doplnění vlákniny“) byly uvedeny v méně než 10 % případů.

Respondenti byli také dotázáni na preferovaný druh cereálních výrobků – a zde není jednoznačný favorit. Zhruba jedna čtvrtina respondentů, kteří alespoň občas konzumují cereálie, preferuje müsli, podobný podíl zase ovesné vločky či kaše, jedna pětina pak snídaňové cereálie. Cereální sušenky upřednostňuje 16 % a müsli tyčinky 12 % dotázaných.

Cereálie v reklamě

V žebříčku dle objemu inzerce, který vychází z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere, je letos zatím na prvním místě značka Nesquik, která obsadila v období leden–srpen 2022 reklamní prostor v ceníkové hodnotě* 18,7 milionů korun. Cini Minis měly inzerci v hodnotě přes 15 milionů korun a Chocapic inzeroval v hodnotě více než 10 milionů korun.

*Ceníková hodnota není ekvivalentem reálných (čistých) investic do nákupu reklamního prostoru (na reálnou cenu, kterou firmy za nákup reklamního prostoru skutečně zaplatí, má vliv řada faktorů jako celkový objem nakoupeného prostoru, uplatnění slev, barterové spolupráce a podobně). Reporting ceníkových hodnot reklamního prostoru ovšem spolehlivě zachycuje vývoj a trendy současného reklamního trhu (umožňuje např. porovnávat jednotlivé zadavatele, média nebo odvětví mezi sebou apod.).

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu