V NADA Research spojili informace ze svých NÁRODNÍCH DAT s daty monitoringu reklamy společnosti Nielsen a díky tomu přinášíme zcela unikátní pohled na tržní kategorii Sázek a loterií. Přináše jí investice do reklamy ovoce v podobě větší znalosti značek mezi spotřebiteli?
Kombinujeme zde ceníkové ceny* reklamního prostoru TOP značek v roce 2023 a informace o TOP značkách v oblasti znalosti na začátku roku 2023 a v první polovině roku 2024. Absolutní prvenství v kategorii Sázek a loterií si drží společnost SAZKA, a to ve všech třech žebříčcích. Své loňské hrubé výdaje za reklamu ve výši přes dvě miliardy korun přetavila v prvenství v podpořené znalosti mezi spotřebiteli jak v roce2023, tak v roce 2024. Letos její znalost mezi lidmi využívajícími služby sázkových kanceláří dosáhla úctyhodných 98,7 %.
O druhé a třetí místo se ve znalosti značek přetahují Tipsport a Fortuna. Na začátku roku 2023 měla lehce navrch Fortuna, ale o rok později se na druhé místo dostal Tipsport. Obě značky najdeme na druhém a třetím místě i v žebříčku hrubých reklamních investic, Tipsport na druhém a Fortuna na třetím místě.
Čtvrté a páté místo dle objemu inzerce zaujaly společnosti MerkurXtip a Korunka. V žebříčku znalosti Korunce jen těsně uniklo páté místo a umístila se tak šestá. Pátá pozice ve znalosti patří společnosti SYNOTtip a drží se v závěsu za čtvrtou Chance. Ani jedna z těchto značek však v posledním roce nefigurovala v žebříčku TOP inzerentů.
*Ceníková hodnota není ekvivalentem reálných (čistých) investic do nákupu reklamního prostoru (na reálnou
cenu, kterou firmy za nákup reklamního prostoru skutečně zaplatí, má vliv řada faktorů jako celkový objem
nakoupeného prostoru, uplatnění slev, barterové spolupráce a podobně). Reporting ceníkových hodnot
reklamního prostoru ovšem spolehlivě zachycuje vývoj a trendy současného reklamního trhu (umožňuje např.
porovnávat jednotlivé zadavatele, média nebo odvětví mezi sebou apod.).