Televizory, které nabízejí připojení k internetu, jsou výrazným trendem posledních měsíců. Jejich rozšířenost v populaci postupně stoupá – dnes už má alespoň jednu televizi s připojením 14 % domácností, což je o 5 % více než na začátku loňského roku. Vychází to z výsledků prvního kvartálu Kontinuálního výzkumu, který pro Asociaci televizních organizací zajišťuje společnost Nielsen Admosphere jako nedílnou součást peoplemetrového projektu.
Výsledky výzkumu potvrzují postupný trend nárůstu počtu televizí s připojením k internetu v českých domácnostech. V prvním kvartálu roku 2015 vlastnilo alespoň jednu takovou televizi 9 % domácností, přičemž v průběhu roku se číslo zvýšilo na 10 % a v prvním čtvrtletí roku 2016 už deklarovalo vlastnictví těchto televizí 14 % domácností.
Začátkem roku se tradičně ve výzkumech projevuje růst vybavenosti domácností, jehož hlavní příčinou jsou Vánoce a fakt, že elektronika obecně patří mezi oblíbené dary. Z dat Kontinuálního výzkumu například vychází, že hlavní obrazovkou zůstává televizor, který vlastní 96 % domácností. Necelé tři čtvrtiny pak mají doma některou z dalších obrazovek, jako stolní počítač, notebook nebo tablet. Stolní počítač nebo notebook najdeme v domácnostech nejčastěji, a to v 71 % domácností (notebook či netbook má přitom doma více než polovina dotázaných), smartphone pak ve 47 %. Tablet má v současnosti asi pětina českých domácností.
Chytré telefony jsou převážně osobní zařízení, používá je 54 % jednotlivců starších 4 let. 70 % z uživatelů chytrých telefonů používá svůj vlastní (nebo pracovní) smartphone, ostatní pak používají smartphone jiného člena domácnosti.160629_TZ ATO_Uz kazda sedma domacnost v Cesku ma televizi s pripojenim k internetu