Vyjádření Terezy Šimečkové, předsedkyně představenstva MEDIARESEARCH, k tiskové zprávě Asociace televizních organizací o rozhodnutí antimonopolního úřadu ve věci veřejné zakázky na projekt elektronického měření sledovanosti, ve které ATO uvádí, že úřad přezkoumal postup veřejné zakázky a potvrdil, že řízení probíhalo podle zákona.
„Rozhodnutí antimonopolního úřadu ve věci, zda byl jeden z účastníků vyřazen z výběrového řízení Asociace televizních organizací oprávněně, nemohlo dle mého názoru dopadnout jinak. Jako účastník tendru jsme znali informace z otevírání obálek a důvody, proč byli ostatní účastníci vyřazeni (překročení maximální možné stanovené ceny, předložení nabídky bez zákonem požadované podepsané smlouvy). Jsem ráda, že rozhodnutí ukončilo vykonstruovaný problém, kterým byl český mediální trh uměle obtěžován poslední rok a půl, škoda jen, že se mediální trh oficiálně nedozví jméno „anonymního“ stěžovatele. Rozhodnutí úřadu je zároveň jasným signálem i pro zahraničí, že měření televizní sledovanosti v České republice je nezpochybnitelné a z něj vzniklá jednotná měna je relevantní pro celý trh. Z tohoto pohledu je začínající příprava paralelního měření TV sledovanosti pro SPMS, kterou zveřejnila společnost AC Nielsen, pouze upraveným plánem realizace nabídky vyřazené z původního tendru … a tedy plánem na rozbití jednotné měny, jejíž kvalitou se český televizní trh po celou dobu její existence pyšní. Je mi ctí pracovat vedle profesionálů, kteří už 16 let zodpovědně budují tuto JEDNOTNOU MĚNU – společný český peoplemetrový projekt a nejenom, že nepochybili při přípravě výběrového řízení, ale nebojí se za svoje přesvědčení i bojovat. Jsem zcela přesvědčena, že náš projekt pro Asociaci televizních organizací pro období 2013-2017 prospěje dalšímu rozvoji mediální a výzkumné branže. V posledních jedenácti letech jsme ve spolupráci s metodologickou komisí ATO projekt neustále rozvíjeli a rozšiřovali, od letošního roku je projekt rozšířen např. o měření odložené (timeshift) sledovanosti, jsou k dispozici online data či data z měření sledovanosti televize na internetu. Budování projektu je pro mne osobně i pro mé kolegy trvalou péčí o rozvoj vlastního dítěte, aktuálně jsme v letošním roce do peoplemetrového projektu zavedli novou, významně inovovanou klasifikaci ABCDE 2013, která nahrazuje původní dvě koncepce ESOMAR.“