Slovenští zákazníci rádi nakupují jak v domácích, tak v zahraničních e-shopech, ačkoli v těch cizích už podstatně méně. Více než polovina lidí v průzkumu společnosti MEDIARESEARCH SLOVAKIA pro Slovenskou asociaci elektronického obchodu uvedla, že v cizích internetových obchodech nenakupuje nikdy.
Jen 4 % zákazníků naopak uvedly, že nakupují výhradně v zahraničních e-shopech. Výzkum se uskutečnil na reprezentativním vzorku 1 025 respondentů Slovenského národního panelu.Více než polovina (přesněji 52 %) slovenských respondentů uvedla, že za poslední rok nezvolila pro internetový nákup žádný zahraniční e-shop. 33 % respondentů v cizích online obchodech nakoupilo méně než čtvrtinu veškerého zboží a polovinu veškerých nákupů za posledních 12 měsíců uskutečnilo v zahraničních e-shopech pouze 7 % lidí.Zákazníků, kteří v posledních 12 měsících nakupovali výhradně v zahraničních internetových obchodech, je pak na Slovensku jen 4 %. Mezi nejoblíbenější zboží v těchto typech obchodů patří oblečení a obuv.Nakupování na internetu je obecně mezi slovenskou populací oblíbené, 42 % respondentů uskutečnilo v posledních 12 měsících na internetu 5 a více nákupů. 4 nákupy pak uskutečnilo 11 % zákazníků a 3 nákupy 14 % zákazníků.
Pravidelný kontinuální průzkum Nakupovanie na internete 2013 pro Slovenskou asociaci elektronického obchodu SAEC připravila už čtvrtým rokem výzkumná agentura MEDIARESEARCH Slovakia. Stejně jako v minulých letech se výzkum zaměřil na současné a perspektivní postavení internetových obchodů na Slovensku, monitoroval znalost internetových obchodů, míru jejich využívaní a celkový nákupní proces v rámci e-commerce. Průzkum se uskutečnil v květnu 2013 na reprezentativním vzorku 1 025 respondentů ze Slovenského národního panelu.tz mereni sledovanosti venkovni reklamy realizuji mediaresearch a mge data