25/9/13

TZ Téměř polovina internetové populace nakupuje jednou měsíčně online, nejčastěji oblečení a obuv

Nakupování online si čeští internetoví uživatelé oblíbili, alespoň jednou měsíčně provede nákup na internetu 47 % lidí. Nejoblíbenějším zbožím je oblečení a obuv, ale také elektronika.

Vychází to z aktuálního výzkumu Ecommerce 2013, který pro Asociaci pro elektronickou komerci pravidelně realizuje společnost MEDIARESEARCH. Výzkum proběhl na Českém národním panelu, zúčastnilo se ho 1 514 respondentů z aktivní internetové populace.Lidí, kteří uskutečňují na internetu alespoň jeden nákup ročně, je už 90 %. Téměř polovina respondentů pak uvedla, že online nakupuje alespoň jednou za měsíc. Někteří, přesněji 6 % zákazníků, si ale pořizuje zboží online i jednou za týden. Čím dál oblíbenější je také uskutečňování online nákupů prostřednictvím smartphonů a tabletů, které umožňují pohodlné připojení na internet – už čtvrtina majitelů těchto přístrojů v průzkumu uvedla, že tímto způsobem v minulosti na internetu nakoupila.A jaké zboží zákazníci nakupovali za poslední rok nejvíce? Až polovinu nákupů tvořilo oblečení a obuv, oblíbená je ale i elektronika: počítače, notebooky a hardware, dále sportovní oblečení a vybavení a mobily či mobilní zařízení.Z průzkumu také vyplynulo, že až 80 % internetových zákazníků při výběru internetového obchodu zohledňuje recenze ostatních uživatelů.Co se týče kvality služeb eshopů, je s ní naprostá většina českých zákazníků spokojená. Špatné zkušenosti s online nákupy má pouze 1 % zákazníků – ti pak jako nejčastější důvody nespokojenosti uvádějí dlouhou dobu doručení, problémy s dodáním zboží, nespokojenost s doručeným produktem nebo chybné informace na stránkách eshopu.

nakupovani_cechu_na_internetu_1712

tz temer polovina internetove populace nakupuje jednou mesicne online nejcasteji obleceni a obuv

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu