20/11/12

TZ Neživotní pojištění v Česku nejčastěji uzavíráme offline

Neživotní pojištění, tedy pojištění jako například povinné ručení, havarijní pojištění nebo pojištění odpovědnosti za škodu, si aktuálně sjednává naprostá většina aktivní internetové populace. Navzdory tomu, že díky internetu si klienti pojišťoven mohou své pojištění zařídit sami z pohodlí domova, patří tento akt stále spíše do offline prostředí. A to i mezi lidmi, kteří na internetu tráví tři týdny v měsíci.

Ve studii MEDIARESEARCH Pojištění a internet velká většina z 1009 dotázaných uvedla, že své pojistné smlouvy uzavírá hlavně prostřednictvím finančního poradce anebo přímo na pobočce pojišťovny. Přes internet si pojistku vyřizuje jen asi desetina dotázaných. Světlou výjimkou je cestovní pojištění, které si online sjednává zhruba čtvrtina aktivních uživatelů internetu.Přitom i v oblasti pojišťovnictví platí, že internet je jedním z nejvýznamnějších zdrojů hledání informací o produktech a webové prezentace pojišťoven znamenají pro jejich stávající a potenciální nové klienty cenný zdroj informací. Podle studie MEDIARESEARCH by si před sjednáním nové pojistné smlouvy anebo při změně pojišťovny vyhledaly informace na webu dvě třetiny dotázaných a bezmála polovina by se přitom poohlédla po srovnávačích pojistných produktů.Zhruba polovina respondentů navíc uvedla, že plánuje v následujícím půlroce neživotní pojistku uzavřít. Při projekci na celou populaci hovoříme o více než 1,7 milionech lidí pravidelně využívajících internet. Potenciální klienti při vyhledávání na internetu oceňují hlavně zveřejněný ceník a přehledné nabídky poskytovaných produktů.

a

tz nezivotni pojisteni v cesku nejcasteji uzavirame offline

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu