2/12/11

TZ MEDIARESEARCH začala s realizací nového projektu měření televizní sledovanosti

Společnost MEDIARESEARCH, a. s. zahájila práce na realizaci nového projektu měření televizní sledovanosti sběrem adresní opory zaváděcího výzkumu ve spolupráci s partnerskou společností STEM/MARK. Nové měření, realizované na základě minulý týden podepsané smlouvy s organizací ATO, sice přinese televiznímu trhu oficiální „ostrá“ data až od 1. 1. 2013, nicméně již nyní musí začít přípravné práce, zejména v oblasti statistického profilu projektu, aby byly zajištěny všechny podmínky pro robustnost a nestrannost nového projektu.

Adresní opora zaváděcího výzkumu je důležitou součástí projektu, která svou přesně danou metodikou sběru a následného použití zabezpečuje kvalitu a objektivitu následně dotázaných informací. Především totiž zabraňuje jakémukoli jejich nežádoucímu ovlivnění tím, že zajišťuje skutečně náhodný vzorek dotázaných domácností v rámci výzkumu. Výsledky zaváděcího výzkumu, pro nějž se adresní opora realizuje, musí být ATO prezentovány na konci července 2012. „S ohledem na nečekaně dlouhý rozhodovací proces tendru ATO jsme sice již ve skluzu několika týdnů oproti obvyklému harmonogramu, ale zvládneme jeho realizaci v plnohodnotném požadovaném provedení a kvalitě“ uvádí David Satranský, ředitel sekce elektronických měření MEDIARESEARCH. Ve spolupráci s partnerskou společností STEM/MARK tak již MEDIAREARCH realizaci této části projektu spustila.Vysoký standard kvality peoplemetrového projektu v České republice je mimo jiné parametry dán také právě realizací sběru adresní opory zaváděcího výzkumu a to dle exaktně definované metodiky. „Takovéto metodologicky robustní postupy jsou součástí některých projektů zejména v zemích, kde jsou na mediální projekty kladeny vyšší nároky, nejsou však součástí všech projektů. Například v Rusku, Rumunsku nebo Lotyšsku, kde se MEDIARESEARCH zúčastnila tendrů na peoplemetrové měření, nebyl způsob realizace adresní opory specifikován, adresní opora dokonce nebyla ani explicitně vyžadována,“ vysvětluje Tereza Šimečková, předsedkyně představenstva MEDIARESEARCH.Projekt elektronického měření sledovanosti televize v letech 2013-2017 přinese mnoho rozšíření a vylepšení oproti stávajícímu projektu, v některých případech i oproti mezinárodně běžným standardům. Uveďme zejména:• Rozšíření projektu o měření odložené televizní sledovanosti (tzv. timeshift) na televizorech.• Zrychlení procesu dodávky finálních dat (z původních devíti hodin na osm hodin ráno za televizní den 6:00 – 6:00).• Dodávka aplikace Online data, která klientům zpřístupní data o sledovanosti v téměř reálném čase.• Dodávka analytického software na zpracování dat Kontinuálního výzkumu a dat výzkumu životního stylu.• Použití nejnovější generace měřícího zařízení s názvem „SimEar“ vyvíjeného společností MEDIARESEARCH.• Inovativní přístupy v procesech vážení dat a statistických analýz zajišťující maximální reprezentativitu výsledků.MEDIARESEARCH věří, že realizace projektu v jeho další etapě bude nadále přispívat k podpoře a rozvoji televizního trhu.

c

SimEar - nejnovější generace zařízení pro měření sledovaností televize vyvinutá společností MEDIARESEARCHtz-mediaresearch-zacala-s-realizaci-noveho-projektu-mereni-televizni-sledovanosti

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu