Česká výzkumná agentura MEDIARESEARCH představila ve středu 13. prosince v Sofii svůj projekt měření sledovanosti televize v Bulharsku. Odbornou veřejnost seznámila s vlastní měřící technologií, platformou SimMetry™, s metodikou a jednotlivými etapami budování televizního panelu v Bulharsku.
Prezentace se zúčastnilo ke stovce zástupců bulharských TV stanic, mediálních agentur a zadavatelů reklamy. Oproti stávajícímu bulharskému projektu přinese projekt MEDIARESEARCH nejmodernější měřící technologii a výrazná vylepšení, a to jak na úrovni technologických, tak i metodologických standardů. Velký důraz je kladen na reprezentativnost panelu, měření všech typů příjmu televizního signálu a denní garance dodávky dat a velikosti panelu domácností. Díky nezávislosti agentury, transparentnosti metodiky a otevřené komunikaci poskytne nový projekt bulharskému trhu respektovanou a kvalitní televizní měnu pro obchodování s televizní reklamou a pro plánování televizních programů.Cílem MEDIARESEARCH je do konce roku 2013 vybudovat národní bulharský panel o garantované velikosti 1100 domácností. MEDIARSEARCH Bulgaria chce, aby data z panelu v jeho nejrozsáhlejší podobě byla dostupná od roku 2014. V současné době MEDIARESEARCH finalizuje panel v hlavním městě Sofii a dalších šesti největších městech. Data ze „subpanelu měst s více jak 100 tisíci“ obyvateli budou potenciálním klientů k dispozici od dubna 2014.Budování projektu probíhá postupně ve čtyřech etapách:1. Hlavní město Sofia, 250 domácností gross panel, od Q2 20132. Big Cities – města nad 100 tisíc obyvatel, 250 domácností gross panel, od Q2 20133. Other Cities – města mezi 3 tisíci a 100 tisíci obyvatel, 500 domácností gross panel, od září 2013--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Urban panel, celkově 1000 domácností gross panel, od září 20134. Vesnice – obce s méně jak 3 tis. obyvateli, 380 domácností gross panel, od Q1 2014--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Bulharský národní panel, 1380 domácností gross panel, od Q1 2014SimMetry™ je značka vlastní měřící technologie společnosti MEDIARESEARCH. Její součástí je produkční systém SimBios™, TV metr SimEar™, přenosné měřící zařízení pro měření sledovanosti televize mimo domov SimAir™ a aplikace pro měření sledovanosti televize na počítačích SimStream™.mediaresearch buduje panel mereni sledovanosti televize v bulharsku